איך לבחור דיור מוגן (לצפייה לחץ על הכותרת)

 בראש ובראשונה, רצוי לדעת מי הם בעלי בית הדיור המוגן ומהו מצב איתנותם הפיננסית. אתם אמורים להפקיד בידיהם הרבה כסף וגם ציפיה לחיים ארוכים וטובים

אם מצאתם שבעלי הבית ראויים לאמונכם, עליכם לבחון את ההתקשרות שהם מציעים לכם:  קיימות כמה אפשרויות של התקשרות עם בית הדיור המוגן. כל בית בוחר באפשרויות  הנראות לו. על הדייר העתידי לבחון את האפשרויות שהבית מציע, להשוות אותה לתנאים שמציעים בתים אחרים, ולבחור במה שמתאים ליכולתו הכלכלית ולרצונותיו.  המדובר בגובה הפיקדון הנדרש עם הכניסה, שסכומו מגיע למיליוני שקלים, ובנוסף לו בתשלומים החודשיים שנדרשים כדמי אחזקה, או באפשרות של שכירות ללא תשלום פיקדון. או אף רכישה של דירה. כדאי גם לדעת מה הם ההסדרים הקיימים למצב סיעודי. עוד רצוי לברר, מה הם התנאים של מעבר לדירה אחרת במרוצת הזמן, האם יש תוכנית לבנייה בתוך הבית או בצמוד לו, וכמו כן – כל נושא שעשוייה להיות לו חשיבות לגביכם.

בנוסף לבירור הבסיסי,  צריך לאסוף מידע נוסף , בדרכים שונות , כגון : לערוך סיור ברחבי בבית  ולסקור את מתקניו, אולמות, ספא, כולל בריכה הולמת, חדרי התעמלות , מסעדה, קפטריה, חדרי חוגים ואזורי מפגש. צריך לעיין בחומר שיווקי שהופץ, להיפגש עם חברי ועד הדיירים ועם דיירים אחרים בבית, וכן – להשתתף באירועים שהבית מציע  (אם יש כאלה), או להיכנס לגור בבית לתקופת ניסיון.

וכל המוסיף לברר ולבדוק – הרי זה משובח.