שישו בני מעי, אנו נדל"ן להשקעה! (לצפייה לחץ על הכותרת)

קטגוריה: נושאים משפטיים

מחבר המאמר: גיורא עמיר

תאריך פרסום: 27.12.13

 

נענות תפילותיו של צדיק והשלטון עושה עמו חסד אחר חסד: לפני שנה העניק לו המחוקק מתנה של צמצום התחייבויותיו כלפי הדיירים במיליוני שקלים כאשר שינה את הצמדת הפיקדון מדולר למדד יוקר המחיה. והנה רשות ניירות ערך העניקה לצדיק שלנו, לשמחתו הרבה (כלכליסט 4.12) מתנה נוספת: בית דיור מוגן איננו יותר נכס קבוע בידי בעליו כי אם נדל"ן להשקעה !

ומה עם הדיירים ? האם זה שינוי שמשמעותו פיסקאלית בלבד ? אני מקווה שמוטי קירשנבאום ימחל לי, בור שכמותי בענייני מיסים, אבל הפעם אני בשורה אחת אתו: כמוהו, גם בשבילי כדייר השינוי הוא בעל משמעות.

אסביר. כשאני דייר בנכס קבוע, אני מבין כי בעליו רואים בו נכס שיהיה קבוע בידם ועל כן יש לטפחו, להעלות את רמתו, לשפר את תנאי חיים של דייריו, ולשם כך להשקיע בו. כמו למשל, להחליף מערכת כושלת המסרבת לקרר בקיץ וחוזרת ומסרבת לחמם בחורף.

 כשאני דייר בנדל"ן להשקעה, פירוש הדבר שאינני מתגורר בנכס דלא-ניידי שצריך להשקיע בו אלא בנכס דלא-ניידי שנרכש כהשקעה וכשהדבר יהיה ראוי בעיני בעליו מבחינה עסקית – יעשה כדי לממש את ההשקעה .

נכון, גם נכס קבוע ניתן לממש כאשר יעלה הדבר ברצון הבעלים, אולם  כנגד "נכס קבוע" – יש כאן "נדל"ן השקעה" ובשבילי כדייר –  אלמנט של זמניות. זאת ועוד: כדי שהנדל"ן להשקעה יוכל להיות אטרקטיבי, יש להראות שההשקעה כדאית, משמע: שהנדל"ן מניב. רווחים הוא מניב, ועוד איך ! כמו שכתב בעל "תהילים" (צב) (עם שינוי קטן, במחילה מכבודו של דוד המלך):" עוֹד, יְנוּבוּן בְּשֵׂיבָה; דְּשֵׁנִים וְרַעֲנַנִּים יִהְיוּ", מבני שיבה, מפיקדונותיהם, מדמי האחזקה אשר הם משלמים ואותם יש כוונה להעלות –  מאלה דשנים ורעננים יהיו בעלי נדל"ן להשקעה.

על כן, שישו בני מעי ! סוף סוף נמצא לנו מעמד ראוי גם אצל רשות ניירות ערך.

הבה נרוץ גם אנו לבורסה ונשתתף בחגיגה.

 

                                                                                                         גיורא עמיר